Wycieraczki samochodowe wczoraj i dziś
Producenci proponują nam dziś wycieraczki standardowe, czyli wycieraczki szkieletowe (spotykane w starszych modelach aut wszystkich marek) oraz wycieraczki samochodowe nowszej generacji —płaskie i hybrydowe.
Wycieraczka szkieletowa
składa się z gumowego pióra osadzonego na metalowym szkielecie. Dzięki niej uzyskuje się dobrą widoczność, ale produkt ten nie należy do najtrwalszych, trzeba go dość często wymieniać.
Płaskie wycieraczki
są bardzo uniwersalne, pasują do 95% pojazdów. Ich pióro posiada mocowanie typu„U”. Płaskie wycieraczki produkuje się z elastycznego materiału, posiadająbardzo wytrzymały szkielet wewnętrzny. Konstrukcja produktu zapewnia bardzo równomierne doleganie do szyby. W ten sposób woda i zanieczyszczenia są skutecznie usuwane, nawet przy dużej prędkości.Szkielet pióra wycieraczki jest osłonięty, przez co nie ulega zamarzaniu.
Wycieraczki hybrydowe
montuje się już w standardzie w najnowszych samochodach. Posiadają mocowanie „U”, dlatego można je zakładać do starszych pojazdów.Produkt nadaje nowoczesny wygląd samochodowi, a materiał ,z którego go wykonano jest sprężysty, co pozwala uzyskać dobry docisk do szyby.
Uchwyty wycieraczek samochodowych
Do roku 2000 większość samochodów wyposażona była w wycieraczki z uchwytem typu „U”, znaczenie miała tylko długość danej wycieraczki.Kupowanie wycieraczek nie stanowiło więc żadnego problemu.Do mocowania typu „U” pasują wycieraczki płaskiei hybrydowe marki DIPP.
Obecnie wielu producentów samochodów stosuje różnorodne sposoby mocowania wycieraczek, co zaowocowało tym, że pojawiła się spora grupa samochodów, do których będą pasować tylko dedykowane rozwiązania.Dana marka samochodu zjeżdża z taśmy produkcyjnej z nowym uchwytem, potem znowu uchwyt ulega zmianie. Jest to związane z dążeniem do tego, by wycieraczki kupować jedynie w serwisach i utrudnić Klientowi kupowanie tzw. zamienników.
Uniwersalne mocowanie pióra wycieraczki (multi-clip) — rozwiązanie niedoskonałe
W sprzedaży dostępne są wycieraczki samochodowe z mocowaniem typu multi-clip, jednak nie są one komfortowe w użytkowaniu.
- Złączka nie wygląda tak jak oryginał.
- Wycieraczka często nie pasuje do danego modelu samochodu.Przez to, że jest większa, może nie chować się w słupkach przy samochodach, w których wycieraczki pracują na dwie strony.
- Koszt takiej wycieraczki w produkcji jest zazwyczaj większy niż dedykowanej, ponieważ produkowanych jest kilka — kilkanaście złączek, a wykorzystuje się tylko jedną.
Z takiego stanu rzeczy korzysta głównie sprzedawca, który nie musi posiadać dużego magazynu wycieraczek. Klient otrzymuje produkt gorszy, który nie funkcjonuje idealnie. Rozwiązaniem tego problemu jest skorzystanie z szerokiej oferty wycieraczek dedykowanych marki DIPP. Nasze wycieraczki samochodowe będą doskonale dopasowane do Twojego auta i będą świetnie działać.